Olot Educació
Recursos educatius

Variacions de CondeGalí (Codi 3118)

Organitza
Àrea de Cultura i Educació
Cursos
5è de primària
Tipus
Dansa
Experiència
Lectura i/o escriptura
Taller
Teatre
On es fa
Al vostre centre i al centre ciutat mostra final (23 d'abril)
Durada
De mitjans de gener a finals d'abril de 2026, formació professorat al novembre 2025
Disponibilitat
1h setmanal. (Alternant sessions amb l'equip de CondeGalí- 10 sessions- i treball autònom)
Finançament
Sense cost per a l’escola
Observacions

Aquest projecte s'emmarca dins les activitats programades al festival Sismògraf 2026, que posa a disposició els recursos humans i econòmics necessaris per a la seva realització.
El professorat farà una formació específica per al projecte el mes de novembre.

SI US INTERESSA MÉS INFORMACIÓ ABANS DE FER LA SOL·LICITUD POSEU-VOS EN CONTACTE AMB L'ESTHER DEL TEATRE QUE US EXPLICARÀ ELS DETALLS. 972 279138

Vull reservar

Dates:
Dia de presentació: 23 d’abril
Pràctiques artístiques: de mitjans de gener a finals d’abril
Formació per al professorat: 1 jornada al novembre

Què proposem?
A través del gaudi i el joc, explorar les relacions de les estructures gramaticals amb la poesia, la música i la coreografia per tal de treballar els processos d’escriptura des de la dansa i el cos. De la mà d’un equip de coreògrafs, ballarins i educadors/pedagogs, i mitjançant un conjunt de partitures, proposem una pràctica artística als infants al llarg de 10 sessions, i plegats composarem poemes que esdevindran cançons, que al seu torn acompanyaran les coreografies que inventarem. Els grups-classe que participin, en presentaran el resultat al centre de la ciutat per a celebrar la diada de Sant Jordi amb la paraula i la música i el cos plegats!

Com ho farem?
Partirem de la metodologia creada per la companyia CondeGalí i compilada al seu llibre VARIAR (publicat juntament amb la Fundació Joan Brossa), a través del qual s’ofereixen més de 100 subjectes, verbs i complements que es poden combinar infinitament per crear oracions que ens permetin imaginar danses, cançons, poemes, escenes... Aquestes partitures seran les mateixes per a tots els grups escolars, però els processos variaran en funció de la naturalesa i dinàmica de cada grup. L’objectiu és que els resultats passin d’un grup a un altre per tal de compartir-lo amb els companys i que els serveixi d’inspiració i complement a les creacions pròpies. Mantenint el procés obert i flexible, es podrà arribar a generar una experiència col·lectiva fruit de la col·laboració i el diàleg entre diferents processos creatius, grups-classe i escoles.

Per a desenvolupar el projecte, es requereix una dedicació d’una hora a la setmana amb el grup-classe des de mitjans de gener fins a finals d’abril, tot alternant sessions impartides per l’equip artístic a l’escola amb temps de treball autònom del grup-classe a càrrec del professorat. Les 10 sessions amb l’equip de CondeGalí inclouen dos assajos generals amb altres escoles que participen en el projecte i la mostra final, que es presentarà el 23 d’abril de 2026 al centre de la ciutat, en el marc del Sismògraf, el festival que detecta el moviment, i la diada de Sant Jordi.

Prèviament a l’inici del projecte, el professorat participarà en una jornada de formació de Gramàtica del moviment prevista per al novembre de 2025. La formació corre a càrrec de l’equip artístic i pedagògic de CondeGalí amb l’objectiu de compartir eines i estratègies útils per a la pràctica docent i recursos per a l’acompanyament del grup-classe les setmanes de treball autònom.

IDEES:

  • Aprenentatge d'estructures gramaticals
  • Posar el cos al centre de l’aprenentatge
  • Aproximar-se a la pràctica artística des del gaudi i el joc
  • Incentivar la imaginació a través de l’escriptura i la dansa
  • Treballar la diversitat com a valor a través del moviment
  • Promoure la idea que la creació artística està a l’abast de tothom
  • Reconèixer l’observació i el silenci com a participació activa
  • Fomentar la confiança de l’alumnat en si mateix i reforçar el sentit col·lectiu mitjançant un procés de creació artística
  • Motivar el professorat a incloure el cos en moviment en la seva tasca pedagògica

EQUIP DE TREBALL:

Aquest equip multidisciplinari està format per Aimar Pérez Galí, Mariángela López i Sara López, tres professionals amb una sòlida trajectòria en dansa, pedagogia i creació artística. Aimar Pérez Galí, amb 20 anys d’experiència com a ballarí, coreògraf i pedagog, ha exercit un important paper en l’educació superior en dansa i lidera projectes artístics i educatius des de la plataforma CondeGalí. Mariángela López aporta més de 25 anys d’experiència com a educadora somàtica i coreògrafa, amb una pràctica compromesa amb la inclusió i la diversitat, treballant en contextos comunitaris i escolars. Per la seva banda, Sara López combina l’activitat escènica amb una intensa dedicació a la docència en escoles de Barcelona, participant activament en projectes artístics de caràcter educatiu i social dins de CondeGalí. Junts, formen un equip amb una mirada integral, sensible i compromesa, ideal per desenvolupar una proposta pràctica artística amb infants d’educació primària.

https://beteve.cat/catakrac/dansem-escola-cervantes-barcelona/
https://www.instagram.com/p/C8CuRBVNG-J/